Demonstrationståg mot Israels blodiga attacker

Foto: Anna Wester 

Bomberna fortsätter att falla över den instängda Gazaremsan. Dödssiffran för civila i Gaza stiger för varje dag medan politiker försöker få det att låta som om de står maktlösa. Det är inte sant; det finns mängder av verktyg att använda när länder kränker mänskliga rättigheter, bryter mot internationell rätt och ignorerar FN-resolutioner. Det räcker inte att gång på gång konstatera att Israel varken respekterar folkrätten eller de mänskliga rättigheterna, nu är det hög tid att agera. Omvärlden måste införa åtgärder mot Israel på samma sätt som redan gjorts mot andra folkrättsförbrytare. Vi uppmanar er alla att stödja det palestinska BDS-uppropet och bojkotta, desinvestera och införa sanktioner mot ockupationsmakten Israel så länge folkrättsbrotten och ockupationen fortgår. Vi uppmanar er alla att även ansluta till demonstrationen:

onsdag den 16 juli samlas vi återigen för att fördöma de israeliska attacker och visa solidaritet med det palestinska folket. Vi samlas klockan 17:30 på Sergels torg och tågar sedan till den israeliska ambassaden. Tåget lämnar Sergels torg vid ca 18:00.

Klara talare: Dror Feiler (bl.a. (V) & JIPF), Lawen Redar (S), Palacios Deidre (F!), Jeanette Escanilla (V) Nael Touqan (Palestinska föreningen i Stockholm), Alexander Josef Suliman (SSU), Mattias Gardell (Ship to Gaza) och Victor Samaina (Jerusalemkommittén)

Arrangörer: Jerusalemkommittén, Palestinska föreningen i Stockholm, Palestinagruppen i Stockholm,  Ship to Gaza och Judar för israelisk-palestinsk fred (JIPF).

Sprid gärna via Facebook: Demonstrationståg mot Israels attacker 

Se här för några bilder från lördagens manifestation på Medborgarplatsen: Palestinasolidaritet: Manifestation mot Israels attacker


Grupper: