2007-10-20
2007-10-17
Återigen är det demonstration för att fördöma Israels angrepp på Palestina. I solidaritet med det palestinska folket. Sedan blir det tåg till israeliska ambassaden. Tåget lämnar Humlegården ca 17:00.
Vi vill:
- Att Sverige inför ett totalt vapenembargo mot Israel samt att Sverige verkar för att EU gör detsamma.
- Att Sverige inför riktade sanktioner mot Israel samt att Sverige verkar för att EU gör detsamma.
- Att Sverige verkar för att krigsförbrytelserna utreds och att förbrytarna ställs inför rätta vid den Internationella brottmålsdomstolen i Haag.
Talare: Seluah Alsaati (V), Yvonne Ruwaida (Palestinier), Palacios Deidre (Fi) m.fl.
Se vidare och håll dig uppdaterad via Facebook-evenemanget.